Its all about me..

Foto saya
Malaysia
im just a normal person with a big challenge in front of me, but still have time to share my knowledge of anything, to make you ponder, sometimes it is imponderable, so keep following n support me! -editor =)

Rabu, 7 Disember 2011

Mengapa Mesin Basuh Tidak Berputar 360 Darjah?

Why the Washing Machine Didnt go 360 degree?

hehe ini masih blog bahasa melayu anda, ayat di atas sengaja ditulis,  jadi teruskan membaca jika berminat =)

topic kite arini setelah lama xpost,

......
.....
....
..
.


MESIN BASUH =), 


entiti penting dalam membantu mempercepatkan dalam konteks pembersihan , dalam era revolusi
pemodenan global hari ini...

jadi, pernahkah?

sesekali, terfikir?

mengapa, mengapa, dan mengapa?



mesin basuh tidak berputar 360 darjah?

or white man says, why washing machine didnt go 360 degree? ngeh2 =p

ikuti, mari, following below statement ...here we go!


  • utk membuang kotoran, baju atau pakaian harus bergerak didalam mesin basuh..
jadi, jika pergerakan mesin basuh adalah 360 darjah,
centrifugal force

 ( tekanan yg menyebabkan benda bergerak ke arah pusat semasa bergerak disekitarnya),

akan menyebabkan baju tetap pada satu titik sahaja..

  • jadi, pergerakan mesin yg berputar ke depan dan belakang menjadikan baju bergerak lebih banyak utk menghilangkan kotoran secara efisien =)
thanks for the reading..










8 ulasan:

Rosalia berkata...

owh bru tau. btl jgk kan slm ni tak terfikir plak. nice share:)

the click berkata...

thnx..keep coming..=)

BloggerMalaysia berkata...

nelly baru tau . tq . kongsi ilmu ~
:)

the click berkata...

welcome nelly..sila2 la dtg lg,,byk info utk anda=)

spywriter berkata...

wah!!!! baru sy taw...
=)

Noratisa Nasir berkata...

info yang bagos :)

eLLa n aLia berkata...

ye k? esok nak tengok mesin basuh tu lh.. tak perasan pla...

daimpressive berkata...

ooo mcm tu eh...

Catat Ulasan

Ping Busuk!